Reparatie van inbraakschade

Een inbraak is erg vervelend. Het idee dat onbekenden zijn binnen geweest, de diefstal van waardevolle spullen, en vaak de schade aan het pand. Die schade wilt u snel laten repareren. Misschien is er eerst een noodoplossing nodig om uw pand weer veilig, toegankelijk én dicht voor regen, wind én onbevoegden te maken.

Wij repareren inbraakschades aan sandwichpanelen, beplating, aluminium kozijnen en deuren snel, professioneel en zorgvuldig. Wij kunnen uw gevel of dak weer in oorspronkelijke staat terugbrengen. Daarnaast werken we dagelijks met zeer diverse materialen en leveranciers en onze medewerkers beheersen veel reparatiemethodes.

Regelmatig wordt Van Heemskerk ingeschakeld door expertisebureaus en verzekeraars. Onze herstelmethodes zijn kostenefficiënt. Wij hebben dan ook al veel projecten in binnen- en buitenland met succes uitgevoerd.

Heeft u inbraakschade en wilt u die snel en goed laten repareren? Of wilt u eerst een offerte, bijvoorbeeld voor uw verzekeraar? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Waarom Van Heemskerk?
  • Al jaren toonaangevend in het schadeherstel van panelen en profielen.

• De reparatie gebeurt altijd ter plekke. Uw gevel of dak hoeft in veel gevallen niet compleet opengemaakt of vervangen te worden.

• Meer dan 20 jaar ervaring in de dak- en gevelpanelen, in nieuwbouw en renovatie.

• Kennis van alle types panelen, coatings en profielen.

• We worden ingezet door de bekende panelenfabrikanten en -leveranciers in binnen- en buitenland. Wij werken samen met Kingspan, Joris Ide, SAB, FALK, Arcelor Mittal, Rex, Hoesch Bau, Fisscher, Metecno, Brucha etc.

• Uw gevel of dak wordt weer in oorspronkelijke staat hersteld.

• We zorgen altijd voor een passende oplossing of het nu om vervangen of repareren gaat.

Ik heb een inbraakschade, is zoiets onzichtbaar te herstellen?

In veel gevallen is de schade gewoonweg "onwetend onzichtbaar" te herstellen. Echter, veel hangt af van de plaatselijke omstandigheden, de staat van de ondergrond en gepleegd onderhoud. Onze vakmensen werken met succes dagelijks aan zowel nieuwbouw of aan gebouwen die reeds 30 jaar of langer bestaan, er is dus veel mogelijk.

Welke producten gebruiken jullie? Is dat hetzelfde als wat op de panelen zit?

Panelen en profielen zijn in 9 van de 10 gevallen voorzien van een coilcoating, ook wel voorgelakt staal of aluminium genoemd. Bijvoorbeeld een colorcoat prisma, pvdf, siliconen polyester, hps plastisol etc. Coilcoating is dus een fabrieksmatig aangebracht proces onder hoge temperatuur en kan daarom niet toegepast worden voor een reparatie.

De producten die wij gebruiken, hebben hun oorsprong uit de automotive branche en zijn speciaal ontwikkeld en toepasbaar voor reparatiewerk aan sandwichpanelen en profielen. De lakken sluiten qua duurzaamheid en uiterlijk naadloos aan op de toegepaste coilcoat. We zijn bekend met alle type coatingsystemen en hebben de meest voorkomende kleuren op voorraad.

Hoe zit dat met kleurverschil?

Geen kleur of pand is uiteraard hetzelfde. Elke nieuwe coil heeft, ondanks dezelfde RAL code of naam, een andere kleur of inslag. Dit komt veelal doordat de meeste pigmenten voor lak en verf uit de natuur worden gewonnen en per levering hierdoor verschil kan optreden. Bij metallic is er een andere dimensie wat ze in de vaktaal ''flop'' noemen. Dit is de wijze hoe de metallic deeltjes op het oppervlak rusten en wat voor een donker of licht effect kan zorgen. Vergelijk het met een langharig vloerkleed, de kleur verandert niet, wel als je eroverheen wrijft, dan krijg je lichte of donkere plekken.

Panden en beplatingen verkleuren door de jaren heen. Eén van onze expertises is dat de kleur door ons in het werk ''bijgetint'' wordt met de juiste pigmenten, zodat de bestaande kleur evenaart kan worden.

Wat is jullie werkgebied?

Wij werken zowel landelijk als internationaal. Dagelijks voeren wij werkzaamheden uit in heel Nederland, België en Duitsland. Ook ver daarbuiten zijn we projectmatig actief, zoals Noord- en Zuid-Amerika en het Midden-Oosten.

Herstellen jullie ook andere materialen?

Ja, het toepassingsgebied is erg breed, zie hiervoor andere delen op de website. Denk bijvoorbeeld aan het herstel van aluminium kozijnen en deuren, maar we komen ook in aanraking met composiet of houten constructies. Meestal hebben we wel een oplossing, ook al staat het niet op de site.

Kunnen jullie ook preventieve maatregelen treffen voor inbraak in sandwichpanelen?

Wij kunnen een inbraakwerende plaat aan de binnenzijde van het paneel plaatsen tot gewenste hoogte. Dit om toekomstige inbrekers flink te ontmoedigen en lastig te maken. We houden hierbij rekening met uw wensen zoals kleur, formaat en uitstraling. Vraag vrijblijvend naar de mogelijkheden!

Kan ik ook bij jullie terecht voor het vervangen van de gevel?

Wij kunnen ook delen en zelfs hele gevels compleet vervangen. Van Heemskerk beschikt over eigen montageploegen die dagelijks in de montage en renovatie van sandwichpanelen en beplating actief zijn. Zo houden wij alles in eigen hand!

Ik heb een offerte nodig voor de verzekering..

Als u contact opneemt met een van onze adviseurs, kunnen wij u op korte termijn van een offerte voorzien, die u kunt indienen bij uw verzekering.

Ik heb een inbraakschade, hoe neem ik het beste contact op?

Het beste is om per email contact op te nemen met de betreffende regio expert, zie hiervoor aan de rechterkant van deze pagina. Graag wat fotomateriaal bijvoegen. Ook kunt u het webformulier invullen, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met u op.

Niet alles is echter met een foto goed in te schatten en daarom zitten we met de werkopnames regelmatig door heel Nederland, Belgie en Duitsland. We kunnen daarom vaak wel wat combineren om bij u langs te komen en de schade te bekijken!