Opnieuw coaten van dak en gevel

Van Heemskerk kan uw bestaande stalen dak of gevelbeplating, professioneel overspuiten. Hiermee geeft u uw dak of gevel een tweede leven of een nieuwe uitstraling. Wij spuiten niet alleen de basis laksystemen maar ook metallics en effectkleuren. Door opnieuw het dak of de gevel te coaten wordt de beschermende werking weer hersteld en wordt de levensduur van gevel en daken aanzienlijk verlengd.

Wij werken dagelijks met en voor de toonaangevende paneelleveranciers, zoals Kingspan, Falk, SAB, Joris Ide, etc. Van Heemskerk wordt vaak ingezet om het garantiewerk uit te voeren. Tevens repareren wij deuk- en krasschades onzichtbaar weg in elke profilering.

Daken en gevels hebben last van wisselende (en steeds extremere) weersinvloeden en vervuiling. Als de panelen en platen eenmaal verslechteren, is dat vaak een proces dat zichzelf versnelt. Tijdig ingrijpen door een professionele reiniger en hersteller, betekent het behoud van dak en gevel.

Wilt u meer weten over coaten? Heeft u een specifieke vraag? Wilt u een offerte aanvragen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

waarom van heemskerk
  • Wij hebben ruim 20 jaar ervaring in de dak en gevelpanelen, in nieuwbouw en renovatie. We worden vaak ook door bekende panelenleveranciers ingezet, in binnen- en buitenland.

• Uw paneel of plaat hoeft in veel gevallen niet vervangen te worden, uw gevel of dak is vaak goed geschikt om opnieuw te coaten

• Scherpe prijzen voor echt kwaliteitswerk uitgevoerd door topspuiters.

• Wij zijn bekend met alle types panelen en coatings en profielen

• Het overspuiten is vaak de meest kostenefficiente oplossing.

• Van Heemskerk wordt geadviseerd door gerenommeerde panelen- en beplatingleveranciers. Ons werk sluit naadloos aan op hun coatingsystemen.

• Wij kunnen ook deukschades onzichtbaar wegwerken in elke profilering.

• Altijd een oplossing voor uw vastgoed, als het nu gaat om overspuiten of vervangen.

• Uitgevoerd door vakmensen in zowel binnen als buitenland.

• Eerlijk advies zowel voor het spuiten als eventueel vervangen, beide kunnen wij scherp aanbieden.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd?

Afhanklijk van ondergrond en situatie zal dit ca voor de gevels 1-1.5 week in beslag nemen, uitgaand evan een hal van lxbxh 40 x 25 x 7m

Wat is jullie werkgebied?

Zowel landelijk als internationaal, we zijn voornamelijk in Nederland, Belgie en Duitsland actief. Met sommige projecten soms ver daar buiten.

Welke producten gebruiken jullie?

Wij gebruiken systemen en producten die naadloos aansluiten bij producten van leveranciers / coilcoat fabrikanten. Dit kunnen zowel waterbasis als oplosmiddelhoudende systemen zijn afhankelijk van type coating, oppervlakte en afwerking. Meestal wordt een opname ter plekke gedaan en een passend advies / offerte uitgebracht.

Hoe gaat het spuiten in zijn werk
  • Reinigen, losse delen verwijderen en ontvetten d.m.v. hoge druk en waar nodig handborstelen van het oppervlak met een biologisch afbreekbaar reinigingsproduct. Zodat het te coaten oppervlakte voldoende rein en ontvet is. Nadat de oppervlakte voldoende droog is kan begonnen worden met de applicatie van het verfsysteem.
  • Niet te spuiten delen ( kozijnen, puien, goten,deuren, obstakels, etc) afplakken.
  • Aanbrengen van een hechtlaag / primer die als basis dient voor de sluitlaag.
  • Het aanbrengen van een topcoat, sluitlaag over de hechtlaag.
  • Het product wordt airless ( geen lucht alleen materiaal) verspoten Hierdoor wordt het optreden van evt. spuitnevel tot een minimum gebracht.
  • Tevens is dit een milieuvriendelijk en een arbo technisch verantwoorde applicatie methode.
Met welke beplating leveranciers zijn jullie bekend?

We werken o.a samen met:

• Kingspan panelen
  • Beckers
  • Colpro
  • Holland groep
Welke kleuren kunnen jullie spuiten?

Alle voorkomende klueren kunnen wij mengen en spuiten, ook indien er een speciale eigen kleur gewenst is. Tevens spuiten wij Metallic en parelmoereffect kleuren.